Wednesday 11 September 2013

Khasiat Cinch Tea Energi Mix

Salam semua, siapa kat sini yang nak kurangkan berat badan? Sure ramai kan sebab hampir setiap hari customer yang hubungi Lina nak kan set slimming seperti Lecithin, HerbLax, Omega, B complex, Alfalfa dan yang paling hot --> Cinch Shake!

Memang antara produk favourite bagi mereka yang sedang berdiet.


CINCH TEA DIET
Sekotak mengandungi 28 sachet yang senang dibawa kemana-mana
Sebab apa saya sukakan Cinch Tea Mix ni? Sebelum tu saya share dulu sedikit informasi tentang Cinch Tea Mix ye:

Bahan-bahan yang terdapat dalam Cinch Energy Tea Mix :
  • Taurine – sejenis asid amino yang penting untuk fungsi kardiovaskular, pembinaan dan fungsi otot rangka, retina dan sistem saraf pusat.
  • Maltodextrin – polisakarida yang dihasilkan daripada kanji jagung
  • ekstrak Rooibos Red Tea –  sejenis herba hanya boleh didapati di rantau gunung Cedarburg Afrika Selatan, juga dikenali sebagai "Teh Ajaib" atau "Teh Sepanjang Hayat"
  • Ekstrak Green Tea  – gabungan antioksida
  • Ekstrak White Tea  –teh yang menjalani pemprosesan paling minimun
  • Matcha Green Tea Powder – teh bergred tertinggi dari Jepun. 
Banyak betul campuran dalam Cinch Energy Tea Mix ni kan? Jom kita fokus pada GREEN TEA. Menurut artikel dari Livestrong.com, ekstrak teh hijau mampu menyekat selera makan. 

BAGAIMANA TEH HIJAU MENGAWAL SELERA.

Menurut artikel tersebut, badan manusia menggunakan beberapa mekanisme untuk membantu mengawal selera makan, yang melibatkan pembebasan banyak hormon.

Beberapa hormon penting termasuk noradrenalin dan dan cholecystokinin, perangsang sistem saraf pusat yang mengurangkan selera makan. Hormon ini sering dipanggil CCK, berasal dalam usus untuk mengurangkan kelaparan. 

Nampak kan, fungsi Teh Hijau dalam Cinch Tea Mix ni. Bukan setakat saya sorang yang dah rasa selera dah berkurang apabila mengamalkan Cinch Tea ni, mereka pon mengatakan yang sama.

CINCH TEA MIX KURANGKAN SELERA
Cara nak bancuh pun simple sangat. Boleh pilih sejuk, suam atau panas. Tanpa gula pastinya pilihan saya. Selalunya saya ambil bersama sarapan pagi saya. Sampai tengahari, memang tak ada pun rasa nk mengunyah. Bila berjaya mengurangkan kunyahan remeh ni, insya allah berat mudah turun. Mudah nak dapatkan shape asal. Weeehu!

Jom kita, Cinch Tea Mix secawan esok :)




post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...