Tuesday 22 October 2013

Alfalfa Penyelesaian Kepada Masalah Keputihan





Runsing dengan keputihan?


Keputihan atau lelehan lendir ada dalam dua cara iaitu keputihan fisiologi dan patologi. 




Keputihan fisiologi atau yang normal bersifat keputihan atau jernih, namun ada kala ia kekuningan kerana jangkitan kuman. Perlu diingat, keputihan berlaku pada tempoh seminggu sebelum haid dan berlaku setiap bulan. Namun oleh kerana ada masanya ia terlalu banyak, wanita berasa kurang selesa dan gatal di sekitar alat sulit kerana kelembapan. Apabila ujian dibuat ke atas lendir itu, tiada sebarang bakteria yang ditemui. 

Keputihan patologi pula disebabkan bakteria, kulat atau organisma lain. Ia amat mengganggu seperti masalah gatal yang serius, berbau, lelehan berwarna kekuningan selain sakit di bahagian bawah perut. Ujian ke atas keputihan itu lazimnya menunjukkan kehadiran mikro organisme atau kuman. 
Sumber: BeritaHarian

Ada di kalangan wanita yang mengalami masalah keputihan yang serius. Namun, berasa malu untuk berjupa doktor. Lagi-lagi kalau doktor lelaki. Betul tak?

Ada antara kita yang memakai pantyliner untuk mengatasi masalah keputihan. Tapi bagi saya, pemakaian pantyliner bukanlah penyelesai masalah. Ia cuma 'menutup' masalah buat sementara. 

Tak kurang juga yang mengamalkan petua orang lama-lama, contohnya..
Ambil seikat dauh sirih dan bersihkan terlebih dahulu.  Tumbuk sirih tersebut separuh hancur atau jika anda ingin cara yang mudah, memadailah dengan meramasnya secara kasar.  Kemudian campurkan sirih yang telah ditumbuk atau diramas tadi dengan air suam di dalam bekas sederhana besar.
Setiap kali anda mencuci bahagian sulit anda, gunakan air rendaman tadi pada bilasan terakhir.  Amalkan sehingga anda tidak lagi merasa gatal di bahagian tersebut.  Selain mampu menghilangkan keputihan, anda juga pasti merasa selesa.

Apapun jangan risau sebab vitamin Shaklee mampu membantu anda mengatasi masalah keputihan ini. Vitamin itu tidak lain tidak bukan iaitu Alfalfa

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...