Tuesday 2 July 2013

Shape Up Program


Selamat hari Malaysia kepada semua pembaca 
Kali ini saya bawakan anda Shaklee Shape Up Programme. Program ini terdiri daripada 4 benda iaitu:
  1. Cinch Shake Mix
  2. Cinch Tea Mix
  3. Herb-Lax
  4. Lecithin
Mari kita lihat satu persatu kegunaan 4 bahan di atas dan bagaimana ia berfungsi dalam 'shaping-up' badan kita.
Cinch Shake Mix
Ia adalah rahsia shape up. Terdapat dalam 3 perisa iaitu cafe latte, vanilla dan chocolate. Ini adalah sejenis lagi protein drink. Protein sebagaimana yang anda tahu memang secara semulajadinya mengurangkan selera makan. Ia memelihara otot dan membakar lemak. Cinch shake mix ini adalah meal replacement untuk mereka yang sibuk dan tiada masa untuk menjaga pemakanan.  Mempunyai kandungan serat yang tinggi yang membantu untuk rasa kenyang disamping mengandungi nutrisi lengkap untuk menjaga kesihatan. Ia juga adalah satu rumusan proprietary yang diperkaya dengan Leucine. Leucine adalah asid amino yang memberi isyarat kepada badan supaya memelihara otot semasa proses pengurangan berat badan. Leucine inilah yang membantu untuk menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot. Dengan itu, penghilangan berat badan Shaklee adalah penghilangan berat lemak dan bukan berat otot. Ini adalah antara sebab penghilangan berat dengan kadar agak perlahan tetapi untuk jangkamasa panjang berbanding penghilangan berat secara mendadak.
Cinch Tea Mix
Cinch Tea adalah adunan proprietary teh putih, merah dan hijau matcha. Fungsi minuman ini adalah untuk meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman. 
Herb-Lax
Tugas herb-lax adalah detox. Herblax membantu meningkatkan proses pencernaan secara lawas (mencuci usus). Detox adalah langkah penting dalam shape up program. Usus yang sihat menjadikan proses penyerapan nutrien menjadi lebih efektif. Ramai orang mengalami masalah berat badan kerana usus yang tidak sihat, sembelit atau menghadapi masalah penghadaman.
Lecithin
Seperti entry saya sebelum ini di sini, lecithin membantu memecahkan lemak. Apabila lemak dipecahkan kepada molekul-molekul kecil, proses pe-nyah-an lemak dari badan boleh dilakukan dengan lebih efektif. Lecitin bertindak lebih baik jika anda mengamalkan senaman secara konsisten.
Siapakah yang memerlukan set ini?
  • Mereka yang inigin mendapatkan bentuk badan yang anngun
  • Mereka yang mengidamkan tubuh yang lebih langsing dan rapi
  • Mereka yang mahukan rasa unggul
  • Mereka yang ingin rasa lebih bertenaga
  • Mereka yang mahu meningkatkan keyakinan diri - kerana mempunyai tubuh yang menarik
  • Mereka yang ingin meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
Adakah anda salah satu daripada di atas? Jom dapatkan set ini  !
 post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...