Tuesday 11 February 2014

CABARAN EPISOD 1

KECENDERUNGAN YANG AKAN DIHADAPI 2014

Assalamulaikum wbt..

Azam tahun baru 2014 telah diletakkan dalam minda saya, ingin capai income at least 4 angka sebulan dan dapat membantu suami setiap bulan. Saya dah set untuk ber 'azam' ingin dapatkan 4 angka!

Saya telah menapak di dalam bisnes shaklee hampir setahun. Saya telah join group upline ( my Mak- PUTERI AND FRIENDS) yang sangat supportive dan membantu untuk peroleh income 4 angka!

Masa saya join Shaklee September 2012 - Sign up dengan Puteri


Mengapa saya cakap group PAF sangat supportive? Kalau nak tahu saya belum pernah direct coaching dengan upline kerana berbeza tempat. My upline (Puteri) berada di KL dan saya berada di Kedah.

So, bermula coaching secara ONLINE ye! Hari-hari saya nak rapatkan hubungan dengan Puteri. Nak copy apa yang Puteri buat kerana Puteri telah berjaya memperolehi income sehingga 5 angka dan telah mendapat rank yang paling tinggi iaitu Master Coordinator! WooW! Saya sangat takjub!

Saya pun inginkan rank tersebut!

Bermula coaching dengan Puteri banyak dugaannya. Kadang-kadang saya terasa apa yang Puteri 'brush' kepada saya. Dalam hati yang cekal saya terima sahaja dan berjanji akan mengikut apa yang Puteri 'marah' tu. Alhamdulillah..caranya 'brush' itu membuatkan saya lebih cekal dan tabah menghadapi sebarang cabaran! ;-))

Saya juga suka baca blog rakan-rakan yang lain terutama Aishah Amin (someone saya kenal melalui Puteri). Aishah amin ni sangat tidak bersetuju dengan bisnes MLM ni. Tetapi bila baca dia punya blog saya mendapat ilham dan ingin berjaya seperti Aishah Amin. Aishah Amin ni the great Leaders. Bermula ingin dapatkan income RM10K. Dia sangat bercita-cita nak dapatkan income RM10K dan ingin belajar di overseas. Setelah cuba berbisnes dengan Shaklee dan mencapai rank Masters dan income telah pun mencecah sehingga lebih daripada RM10K tu, impian dia lebih bersemangat dan niat untuk 'study' di overseas tu dilupakan sekejap.





Bagaimana Cara Nak Join Shaklee

Ada dua cara untuk join dan jadi ahli Shaklee:

  1. Anda hanya perlukan modal RM65 ( tambah rm10 untuk kos pos) untuk menjadi ahli Shaklee. RM65 adalah lifetime fees ya. Apabila anda sudah membayar sebanyak RM65, anda akan memperolehi ID no dan dibekalkan dengan starter kit yang mempunyai segala info mengenai Shaklee. Di dalamnya juga terdapat guide mudah untuk kita target jualan bulanan kita. Sekiranya anda berminat untuk jana pendapatan, anda perlu dalami starter kit ini. Anda yang hanya mahu menggunakan produk untuk tujuan peribadi juga boleh menjadi ahli dan menikmati pembelian barangan Shaklee dengan harga ahli. 
  2. Cara kedua, anda perlu membeli barangan sejumlah RM650 ke atas di dalam satu resit. Dengan ini, anda layak diberi FREE MEMBERSHIP. Anda boleh berkongsi belian bersama ibu,ayah, kawan-kawan dan anda akan mendapat FREE MEMBERSIP. 


Faedah Menyertai Shaklee

Sudah tentulah banyak faedahnya. Kalau tidak, masakan akak berminat..hehe. Antaranya
  1. Setiap barangan yang anda beli daripada Shaklee mempunyai unit volume (UV). Sekiranya pembelian anda mencapai UV tertentu, UV tersebut kemudiannya akan ditukarkan ke dalam bentuk cash/cek. Bermakna setiap wang yang anda laburkan untuk pembelian barangan Shaklee akan diganti semula. Apatah lagi jika anda menjualnya kepada orang lain. Sudah tentu nilai cash yang anda dapat mencapai nilaian 5-6 angka.
  2. Apabila jualan semakin meningkat, Shaklee menawarkan ganjaran Bonus Kereta, Convention, Pelancongan (termasuk Umrah).
  3. Financial Freedom yang dicanang-canang oleh orang yang telah memilikinya membuat hati ini membuak-buak bersemangat sharing dengan semua tentang Shaklee. Kalau tak join anda tak tahu. Bila dah join, baru nampak jalan. Kebanyakan mereka yang sudah berjaya sudah pun berhenti kerja dan menikmati kehidupan yang lebih free. Boleh atur dan susun jadual menghantar anak ke sekolah, ke kelas usrah. Namun, bukan bermakna mereka tidak perlu melakukan apa-apa lagi. Dengan kata lain, makan hasil orang lain. Mereka masih lagi perlu sharing marketing plan bersama anak-anak Shaklee yang baru. Ibarat kata mereka mempunyai empayar Shaklee yang dikemudi oleh mereka sendiri. 
Ok, kalau dah banyak faedah shaklee ni, apa kata sertai saya join Shaklee. Setiap group Shaklee adalah berbeza. Jika anda nak join Shaklee hubungi saya segera dan saya akan 'add' anda dalam group yang supportive ini. Saya akan ajar anda bagaimana nak dapat 3 , 4, 5, dan angka! Saya juga akan 'add' upline saya Master Puteri untuk coaching dengan anda yang baru join Shaklee. Group kami melakukan online coaching bagi membantu new comers. Setiap permasalahan dibantu dan support each other.






Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...