Sunday 23 February 2014

Testimoni Ekzema :ESP Membantu Menghilangkan Rasa Gatal-Gatal

Assalamualaikum wbt...

Hari ini saya nak berkongsi tentang masalah kulit yang dihadapi oleh individu yang elergi contohnya kulit yang sering gatal-gatal (lebih kurang ekzema).

Perkongsian daripada pembacaan blog seperti kat bawah ini. Credit to :kedaivitaminfatimah

*****************************************************************************

Saya pasti, anda pun sudah biasa mendengar perkataan ekzema ni, betul tak? meh saya share sedikit info mengenai ekzema ni, bagi yang belum biasa mendengarnya. Tadaa… ini adalah contoh ekzema yang menyerang kanak-kanak. Rasa gatal-gatal, membuatkan anak rasa tidak selesa dan keinginan untuk menggaru, adalah lebih tinggi. Ekzema ni boleh menyerang kanak-kanak, walaupun semasa bayi, kulit mereka nampak sihat. Kadang-kadang, bila dah terlalu gatal dan selalu sangat di garu, lama kelamaan, kulit akan melecet, dan menyebabkan kulit menjadi luka dan rasa pedih. kesian bila tengok anak-anak yang masih kecil tergaru-garu macam tu.
Sebagai ibu, saya ingin berkongsi beberapa tips yang boleh membantu anda untuk merawat masalah anak anda.
1. Jika bayi anda masih menyusu badan, saya cadangkan anda untuk mengambil supplemen ibu menyusu yang lengkap dengan Energizing Soy Protein, Alfalfa, B-Complex, Vitamin C, Vita-lea dan Ostematrix. Adalah penting untuk si ibu mengambil supplemen ini, agar khasiatnya dapat disalurkan kepada bayi melalui susu badan.
2. Jika anak anda dah besar, tapi masih menyusu susu botol, memadailah anda mencampurkan minuman mereka dengan meal Shakes dan Energizing Soy Protein. Jika mereka suka mengunyah, anda boleh suruh mereka mengunyah sebiji Omega Guard. Kalau tak, boleh campur sekali Omega Guard di dalam susu botol tadi.
3. Anda boleh juga menyapu kulit anak anda dengan herbal-blend cream, setiap kali selepas mereka mandi. Pastikan yang ekzema tersebut adalah kering, k.
4. Jika anda sendiri yang mengidap ekzema, saya cadangkan anda mengambil Energizing Soy Protein, B-Complex, Vitamin C dan Alfalfa. 
Selamat mencuba. Semoga anak anda cepat sihat dan cergas.


Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...