Friday 7 February 2014

INGINKAN CAHAYA MATA?

Assalamualaikum wbt..

Salam pagi Jumaat kepada semua yang beragama Islam dan Salam Sejahtera kepada kaum-kaum yang lain (Jika ada kaum lain yang baca blog saya).;-))

Hari ni entry nak crita tentang set kesuburan shaklee. Kalau nak ikutkan apa yang perlu diambil atau supplemen apa yang perlu dimakan saya akan cerita dalam entry kali ini.

Shaklee menyediakan set asas untuk Lelaki/Suami dan Perempuan/Isteri.






Supplement Khas untuk Suami :

Vita- E dan Zinc Complek. Kedua-dua ini merangsang untuk kesuburan lelaki. Antara khasiat vitamin E adalah dapat mendukung produksi sperma dan mencegah kerosakan DNA sperma. Selain itu, Vitamin E sebagai antioksidan yang dapat menangkal radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan DNA sperma.

Zinc Complek membantu dalam penghasilan sperma dan penelitian menunjukkan bahwa zat tersebut mampu meningkatkan jumlah sperma pada Lelaki.

Supplement Khas untuk Isteri :

GLA 

Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

ESP

Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. 

Bermula dengan perancangan

Anda akan mendapat berita gembira

Bersama-sama gembira jika kita mencuba supplemen yang betul


Saya pernah mencadangkan supplemen kepada rakan satu pejabat saya yang telah berkahwin hampr satu tahun dan masih tidak hamil. Kawan saya Puan Aza telah mencuba set untuk dirinya dahulu kerana suaminya tidak suka makan ubat. So, pn Aza telah mencuba ESP dan GLA.

Alhamdulillah keputusan yang sangat gembira kepada saya bila selepas sebulan Pn Aza mengamalkan set untuk isteri ini, dia berjaya hamil! Amin..

Sekarang usia kandungan Pn Aza telahpun sampai 37 minggu. Saya tumpang gembira buat dia dan suami.

Jika anda yang telah lama mendirikan rumahtangga dan masih belum hamil, anda boleh mencuba supplemen ini. Sekaradar mencuba dan hanya Allah yang akan menentukan. 





Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...