Monday 24 March 2014

Penapis Air Paling Hebat Dan Murah


smart clean

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Ok lah. Asyik cerita pasal supplemen je tak best jugak..harini nak cerita pasal penapis air Shaklee pulak..Shaklee ada penapis air ke? shaklee bukan tertumpu pada produk supplement saja malahan da jugak produk kegunaan harian seperti pencuci , kosmetik dan sebagainya.. Ok tinggalkan benda lain..ni nak cerita pasal penapis air pulak..

Zaman sekarang ni , boleh dikatakan kebanyakan rumah ada penapis air termasuklah dikampung2..so x payah cerita kenapa perlu penapis air sebab secara amnya semua dah tahu.
So apa yang penting dalam memilih penapis air yang baik?
  • Pertamanya mestilah MURAH DAN BERBALOI BALOI
  • Kedua mestilah mendapat pengiktirafan badan2 yang berkaitan dengan kualiti air
  • Ketiga ialah keberkesanan penapis air menapis logam2 yang merbahaya yang mencemari air.
Ok…contoh logam2 yang bahaya yang biasa mencemari air adalah seperti LEAD(plumbum), Mercury (raksa), Cadmium dan VOCs ( bahan pencemar organik yang terdapat didalam banyak alat2 dan bahan2 kegunaan rumah seharian.

LEAD ( PLUMBUM )

Minyak petrol sekarang ni pun dah tak ada plumbum sebab merbahaya kepada persekitaran dan kesihatan manusia. Begitu juga seriousnya kerajaan diseluruh dunia memperkenalkan ROHs certified products, iaitu memberi pengiktirafan kepada produk2 yang bebas dari LEAD atau plumbum dan kebanyakan negara tidak membenarkan barangan import yang tidak mendapat ROHs certified masuk kenegara mereka.bayangkan kalau minuman kita tercemar dengan plumbum? Kenapa serious sangat pasal plumbum ni?
Keracunan plumbum tak akan memberi kesan yang cepat, tapi akan memberi kesan kepada sistem saraf apabila jumlahnya terkumpul didalam badan kita. Kita akan sedar hanya apabila diserang masalah2 tertentu kerana ia telah menjadi toksik didalam badan kita. Sumber plumbum yang paling senang ditemui adalah dari air dah tanah kerana plumbun secara semulajadi terdapat dalam kerak bumi.
 
MERCURY(Raksa)

Raksa merupakan satu satunya logam yang cair pada suhu bilik dan ia adalah suatu unsur kimia. Raksa sangat beracun dan memberikesan yang sangat bahaya kepada manusia seperti keguguran janin pada ibu hamil yang terdedah kepada raksa.

KADMIUM
kadmium juga merupakan unsur kimia yang sangat merbahaya yang digunakan didalam industri dan dikesan didalam sumber air disebabkan pencemaran oleh sisa industri.Kadmiumum tidak memberi kesan jangka pendek tetapi memberi kesan jangka panjang sekiranya terkumpul didalam tubuh kita. ia mengganggu pembuluh darah dan menyerang organ seperti hati lan limpa kita.
Diatas hanya beberapa bahan cemar yang merbahaya yang saya boleh cerita, sebenarnya sangat banyak yang boleh ditapis. Jom kita tengok sikit video dibawah ni..walaupun jenama yang dipaparkan tak popular pun dimalaysia, Tapi Shaklee Water Pitcher adalah “world best” water picther..


Apa yang GET CLEAN WATER PICTHER SHAKLEE  boleh tapis? Tengok carta dibawah ye..

filtering

Dengan satu set GET CLEAN WATER PICHER ni didatangkan dengan 4 filter yang satu filter boleh bertahan selama sebulan( 302 liter penggunaan sebulan ). So boleh tahan setahun dengan satu set dengan hanya RM3**.00 sahaja.
Memang berbaloi baloi dengan water picther ni..Tuang air paip, tunggu sekejap, minum terus. Mudah dibawa kemana saja.

Get clean Water Picther  ini juga mendapat kelulusan dan pengiktirafan badan badan dibawah





Bila dah cukup setahun, keempat-empat filter dah guna, cuma perlukan bawah RM150 untuk dapatkan filter gantian satu set sebanyak 3 filter..


Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...