Monday 17 March 2014

Salam Hari Wanita Sedunia!!


Assalamualaikum wbt..


Sharing hari ni berkaitan keteguhan dan kesabaran my side upline yang kini sudah bergelar Master! Jom baca info yang tealh ditulus oleh beliau.




==========================================






Saya masih ingat semasa saya bekerja dengan UN Women, 8 Mac 2007,  hari ini adalah hari yang stresssss kerana harus rancang perarakan, release kan media statement dan sebagainya. Tetapi essence nya adalah memperingati hari wanita yang sangat istimewa.

8 Mac, 7 tahun berikutnya -- saya menaip di blog sambil tersenyum.

Saya berkenalan dengan Shaklee, sebuah bisnes yang berjaya membantu ramai wanita di Malaysia untuk bebas membuat keputusan dari segi finansial, kerjaya dan keluarga. Masalah di Malaysia sangat berkait- kait, dari masalah kepemimpinan wanita di tempat kerja yang masih belum mencapai 30% kuota, kepada masalah sara hidup makin tinggi, kepada masalah sosial anak2 akibat ibu bapa keluar bekerja waktu yg panjang, masalah deraan pengasuh, masalah substandard di pusat2 jagaan kanak- kanak, masalah hutang dengan along, dan macam- macam lagi.

Saya tidak berkata bisnes Shaklee penyelesaian segala galanya kerana banyak polisi negara masih belum menyokong penyelesaian permasalahan ini. Tetapi pemerhatian saya, Shaklee dapat mengembalikan banyak kelegaan kepada wanita dan keluarga mereka dalam semua aspek di atas. Suami pun kalau mulanya mahu menghalang, mereka akan bertukar kepada penyokong utama bisnes kerana bisnes ini bukan sahaja menguntungkan tetapi juga selamat, dan menjimatkan masa untuk isteri- isteri mereka (kaedah online yg mesra safety).

Kenapa saya menggalakkan bisnes ini dijalankan oleh ibu- ibu yang untuk waktu fleksibel, seiring dengan peningkatan kendiri sebagai pemimpin, dan kukuh dari segi kewangan?

1. Kaedah Online
Shaklee menyokong ini dengan sebuah sistem online yang pantas dan penghantaran yang cekap dan murah. Tak perlu membeli stok yang beribu2 dan membawa pulang kemudian repack untuk dihantar kepada pelanggan. Klik2 pelanggan mendapat produk tempahan mereka. Pelanggan pula dapat disentuh tidak kira batas geografi, kerana kami menggunakan medium Facebook, Blog dan sebagainya.

Tidak perlu keluar waktu malam untuk belajar berbisnes kerana kumpulan menyediakan sokongan coaching di waktu paling selesa bersama anak- anak. Ramai surirumah yang saya kenal sudah menjana 5-6 angka di rumah tanpa perlu keluar dari rumah. Ini sangat membantu aspek keselamatan, sosial dan fleksibeliti.

2. Pelan Pemasaran yang kukuh
Oleh kerana Shaklee merupakan syarikat antarabangsa berusia lebih 50 tahun, kelebihannya adalah pelan pemasaran yang sudah diiktiraf dan hebat. Pelannya menuntut pengedar bekerja keras untuk mendapat hasil yang meningkat sedikit demi sedikit. "bekerja keras" secara fizikal mungkin tidak perlu kerana sokongan internet yang sangat hebat mutakhir ini. Tetapi pengedar bekerja keras secara mental untuk mempertingkatkan diri dari segi ilmu, disiplin, jualan dan kepimpinan. Oleh kerana ibu2 kurang menghabiskan masa secara fizikal, mereka yang berupaya bersaing secara mental akan berjaya. Kebanyakan wanita mempunyai keupayaan mental yang sangat hebat. Kalau tidak masakan team LiSA sudah melahirkan 24 pemimpin wanita yang berkaliber, dan akan melahirkan lebih ramai lagi dalam bulan- bulan yang akan datang.

3. Bebas membuat keputusan
Apabila Shaklee memberi pendapatan yang 2 hingga 3 kali lebih dari gaji semasa, ibu- ibu mempunyai pilihan untuk a. bekerja waktu fleksibel (saya ditawarkan ini, tapi saya menolak) b. Berhenti kerja sepenuhnya. Untuk wanita- wanita yang masih mencintai bidang kerjaya mereka seperti saya, kebebasan memilih juga bermakna anda bebas mengambil projek2 kecil secara freelance, untuk terus berbakti kepada industri kesayangan anda. Yang pasti anda cuma buat apa yang anda suka, dengan orang yang anda suka, dalam waktu yang anda suka. Jika ada perkara lebih penting yang datang.. seperti bersalin, atau menyusu bayi.. anda bebas menolak projek- projek lain dan tidak terjejas dari segi kewangan.

4. Peningkatan Kendiri
Di shaklee, kami belajar bahawa tanpa peningkatan kendiri seperti pengurusan masa yang efisien, keyakinan kepada Allah, diri sendiri, kami tidak akan boleh maju selangkah demi selangkah. Tiada jalan lain boleh dilakukan selain dari keluar dari zon yang anda telah selesa dan berubah. Perubahan peribadi dan kendiri ini bukan sahaja memperbaiki hubungan anda dengan Allah,orang lain dan juga bisnes, tetapi juga dalam semua aspek kehidupan seperti mendisiplinkan anak sebagai ibu bapa, membuat keputusan, lebih rajin dan bersemangat waja.

Akhir sekali, saya ucapkan SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA untuk anda semua. Semoga keputusan yang kita buat dirahmati Allah!

P/S : JANGAN LUPA-- Promosi ESP beli enam dengan keahlian percuma (bersama ESP percuma) terhad kepada 20 pelanggan pertama. Hubungi saya sebelum bulan Mac berakhir.
Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...