Thursday 10 April 2014

Kebaikan Cinch Energy Tea Mix

Asslamualaikum wbt..
Sharing hari ni berkaitan energy booster. Kepada sesiapa yang letih dan lesu setiap hari boleh cuba supplement shaklee iaitu minuman Cinch Energy Tea Mix ini.
 
Saya bukan penggemar teh .. .(kecuali teh tiga lapis yg glemer kat swk tu...)..tapi bila saya tahu salah satu produk energy booster Shaklee adalah Cinch Tea Mix (rendah kalori jugak so sesuai utk mereka yang nak mengawal berat bdn ).... maka saya pun beli... especially bila dah start kerja..ptg2 kalau ngantuk..saya akan bancuh..so segar sikit kepala..mata badan ni.....hmm saya tak ingat sangat contentnya..tp setahu saya ianya gabungan red tea..green tea.. dan oh ya..nbaru je perasan.. ada white tea gak.. merah ..hijau..putih.. dah mcm kaler trafic lite plak...

Anda penggemar teh?..tak minum teh sehari tak sah?... baru2 ni dalam news paper kata teh yg dijual di kedai2 (teh timbang)..boleh sebabkan cancer.. oppsss.. cancer???... sedangkan hakikatnya teh sebenarnya banyak khasiat..especially teh merah..teh putih..teh hijau...
 



Shaklee Cinch energy tea mix adalah campuran teh-teh terpilih iaitu teh merah, teh hijau dan teh putih. Bahan-bahannya secara details:
  • Taurina
  • Maltodextrin – bahan daripada jagung
  • Rooibos Red Tea Extract–tumbuhan herba dari Afrika~dikenali sebagai “The Miracle Tea” atau “Long Life Tea”
  • Green Tea Extract
  • White Tea Extract –teh yang menjalani pemprosesan paling minimum
  • Matcha Green Tea Powder – teh hijau gred tertinggi dari Jepun

Teh-teh merah, hijau dan putih ni digunakan sejak zaman berzaman dalam perubatan Cina. Antara kegunaanya:
§ Anti-mikrob
§ Imunostimulan
§ Anticarcinogenic
§ anti-inflammatory
§ perlindungan terhadap penyakit jantung
§ Anti oksidan – perlindungan dari kanser
§ Mengubati lukemia (laporan dari Mayo clinic)
§ Mengawal kerosakan DNA
§ Menurunkan paras kalori dan kolesterol
§ Detoxifiers
§ Stimulator tenaga & kehilangan lemak

Jadi siapa2 yang berminat dengan Cinch Energy Tea mix ni (gives you a quick energy boost anytime you need it and can help you feel more alert)..bolehla cuba yer....Saya dah cuba...and memang menyegarkan...I love it

Credit to mamafaiz

Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...