Saturday 12 April 2014

Treat yourself like a precious objects.. Bagaimana anda melihat dan mempercayai diri anda?

Salam sejahtera dan selamat pagi .. 


Sharing daripada blog mamafaiz berkiatan motivasi untuk diri sendiri dan kita bersama..



================================================

pagi ni saya ingin menulis panjang sedikit..sambil menulis sambil release stress.. saya bukannya pakar motivasi setanding Dr Fadzillah Kamsah.. dia hanyalah antara pakar motivasi yang saya adore.. Jadi saya ni hanya menyampaikan apa yang saya baca, apa yang tersurat... yang ingin saya kongsikan di sini bersama anda semua.. Walaupun saya ni bertubuh kecil..kecil2 cili api yer...tapi jiwa dan hati saya besar.. walaupun saya hidup susah. tapi bukan halangan.. saya ingat kata2 cikgu saya.. katanya hidup ni berputar umpama roda, tidak selama2nya kita di bawah... dan jika kita di atas, jgn sesekali pandang hina org dibwh...
Apa yang saya nak sampaikan disini.. jika anda rasa anda ada masalah besar,kedukaan yang bertimpa2,ujian yg tak tertanggung, kesusahan yang melampau, kelemahan yang memalukan atau tidak setanding dgn yg lain. sentiasa ingat bahawa ada org lain yang ujianNya lagi besar... Its all about you yourself.. Its how u see yourself and how u believe in yourself... Treat yourself like a precious objects and then only u can gain more confidence..
Bagi saya, Tak salah utk bermimpi..utk berangan.. siapa yang tiada angan2..siapa yang tiada cita2.. bukan manusia normal lah.. Cuma sejauh mana keberanian kita utk bangkit menggapai angan2 itu. atau biarkannya pergi begitu sahaja... Saya ni termasuk dlm kategori self motivated.. and kalau saya kata saya nak A.. saya nakkkkk gakk (eh..ni kira stubborn and keras kepala gak)... dan kadangkala saya juga boleh jadi mereka yang selemah lemahnya... secuai cuainya...seboros2nya..se sedih sedihnya.. agak clumsy dan kaluttt, itulah saya.. Mudah hanyut ikut perasaan.. Lagi2 kalau hilang fokus...sbb tu jodoh saya agak kontra dgn saya, jadi my other half , encik nazri setefarzi yg garang tapi tetap satu2nya pria yg saya sayang... yg boleh bimbing dan bantu saya jika saya hilang fokus or hampir hanyut...
Alamak.. panjang gak intro saya... dipendekkan cerita.. ini ada beberapa tips yang anda boleh renung bagaimana anda boleh meningkatkan keyakinan diri anda utk mencapai cita2 dan angan2 anda... Tidak kira siapa pun anda dan apa jua situasi anda dan apa jua yang anda angan2kan..:

Teruskan apa jua yang anda lakukan utk mencapai impian anda.. jangan pernah berhenti berharap ..Cuba anda renung cermin dan cakap sesuatu yg positif ttg diri anda, ttg kebolehan dan kekuatan anda.. The point here is keep going.. Umpama kita menanam pokok.. ada tak harini kita siram air,esok siram.. lusa kita give up sbb pokok tak tumbuh buah..kita pun stop usaha kita siram air,baja .. ada ke buah dihasilkan dlm semalaman.. tidak bukan? Jadi keep going please..... dan jika anda pelajar.. adakah anda diajar utk mudah berputus asa?
Bayangkan kejayaan ada dalam minda anda... Visualizing helps u believe in yourself. Ini yang dinamakan KUASA MINDA. ianya anugerah Allah yang ada dalam setiap diri manusia. Cuma sejauh mana anda menggunakan potensi hebat itu utk membina kejayaan anda, bergantung pada anda kerana aura setiap manusia berbeza mengikut positif dan negatif masing2. Mungkin nampak mcm kelakar, and sesuatu yang mustahil.. tapi saya dah laluinya.. Kuasa minda mmg hebat. Anda boleh jd orang yg sihat , jika anda memikirkan ttg sihat, anda boleh jadi jutawan yg hebat, pelajar yg hebat, pekerja yg hebat, peniaga yg hebat.. semuanya semuanya boleh jika anda melatih minda anda berfikir ke arah kejayaan..
Berfikir positif. ..tak semudah yang anda sangkakan..Jika anda jadikannya habit, anda akan lebih mudah utk mempercayai diri anda sendiri.
Bergaul dgn mereka yang memiliki aura positif. Sebaiknya jika anda ada seorang mentor yang dapat membimbing dan menyokong anda..
Sekian kisah motivasi hari ini.. Anda boleh applykannya dalam kehidupan sehari anda.. Tidak kira siapa anda, seorang pelajar, seorang pekerja, seorang isteri, seorang suami, seorang ibu hamil, ibu menyusu, seorang anak, seorang sahabat.. anda pasti ada cita2 dan impian anda yang hanya anda yg boleh merealisasikannya....Dan apa2 pun..jangan lupa menadah tangan memohon padaNya.. kerana at the end of the day.. tiada rezeki tanpa keizinan dariNya... tiada apa yang mustahil jika Allah menghendaki sesuatu itu utk anda... Jadikan kuasa minda dan Doa.. senjata anda...
Tahukah anda, anda mampu mencapai impian anda jika anda mulakan dgn bayangkan di minda anda.Minda anda perlu mempunyai visi yang jelas. Sebab sekiranya anda sendiri kurang jelas dgn apa yang anda inginkan, bagaimana ia akan dizahirkan ke realiti?
Okey ..daaaa.. nak gi tidur sekejap sebelum sambung kerja rumah..




Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...