Monday 20 January 2014

INFO : PERSOALAN BERKAITAN SUPPLEMENT MEMBANYAKKAN SUSU IBU

Soalan yang sering di tanya oleh ibu2 yg mengharapkan susu banyak dengan cepat dan mudah.Antaranya :

1) Makan shaklee boleh banyak susu?
2) betul ke vitamin Shaklee boleh buat susu banyak?
3)Kenapa saya makan vitamin Shaklee tapi susu tak banyak pun?
4) Saya dah ambil vitamin Shaklee tapi takde kesan pun?

Saya ingin berkongsi sedikit ilmu dan info agar tidak berlaku lagi salah faham mengenai vitamin dan penyusuan. Untuk makluman ibu-ibu, vitamin Shaklee BUKAN UBAT dan BUKAN sesuatu yg AJAIB banyakkan susu. Susu badan tak boleh banyak dalam sekelip mata.. blink blink ehhhh susu dah banyak.
Ibu-ibu kena faham , vitamin Shaklee hanya MEMBANTU dalam banyakkan susu badan.Jadi, sangat PERLU consume vitamin Shaklee bersama tips2 & rules pengambilan vitamin dan tips banyakkan susu. Secara asas, sekiranya badan kita dibekalkan vitamin-vitamin yg cukup, ia akan memastikan kesihatan tubuh badan secara menyeluruh, badan sentiasa bertenaga dan cergas, tak lesu tak letih...jadi tekanan/stress dapat dikurangkan. Dengan itu, badan kita akan mudah menghasilkan susu dengan lancar dan optimum jika disertakan bersama tips2 banyakkan susu. susu tidak akan banyak dengan hanya makan suppliment semata2. Supplement adalah bantuan tambahan untuk membekalkan zat2 makanan yg tak cukup bagi badan kita.

Ibu-ibu disarankan KERAP kosongkan breast seperti sesi mengepam/ direct breastfeeding paling kurang 2-3 jam sekali. Makanlah berdozen2 vitamin sekalipun, minumlah berliter2 milk booster, jika konsep "Demand vs Supply" dianggap remeh dan tak dipatuhi, maka penyusuan menjadi amat sukar. Selain itu :

■ Amalkam Power Pumping.
■ Banyakkan minum air kosong.
■ Elakkan ambil air ais.
■ Jangan skip meals! Susu datang dari pemakanan yg seimbang oleh ibu-ibu. Kalau tak makan, mana nk datang susu kan???

Paling penting yakinlah hanya Allah sahaja yang memberi rezeki susu. Konsisten lah dalam amalan rohani seperti berzikir, istighfar kepada Pemberi Rezeki susu ibu.


Jom cuba supplement 3M 



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...