Friday 17 January 2014

SUSU PERAHAN SEMAKIN BERKURANG??

“Susu Perahan Anda Semakin Berkurangan Setelah Kembali Bekerja?”
 Ketahuilah bagaimana anda boleh menambahkan dan mengekalkan bekalan susu badan supaya bayi anda dapat menyusu sehingga 2 tahun…khusus untuk ibu-ibu bekerja! 
Adakah anda merasa bimbang dengan susu perahan yang semakin berkurangan? Adakah anda merasa rungsing melihat bekalan susu yang berkurangan dari hari ke hari…dan rasa “frust” kerana susu apabila diperah keluar semakin sedikit…dan mahu seperti berputus asa saja disebabkan anda mungkin tidak dapat menyusu bayi sehingga 2 tahun? Jikalau begitu, apa yang anda bakal dengar mungkin dapat menceriakan anda kembali…
Sebab saya akan menunjukkan langkah-langkah yang boleh memulihkan bekalan susu merudum, dan anda dapat menikmati susu perahan keluar dengan banyak, menambahkan stok susu perahan dalam freezer serta dapat menyusu bayi anda sehingga 2 tahun sebagai hasilnya.  Dan percayalah saya, saya tahu caranya…sebab saya sudah buat!
Jika anda dibelenggu dengan masalah susu perahan yang semakin sedikit, anda perlu membaca ini dengan teliti!
Working mum  
Daripada : Intan Rahayu        Lokasi : Selangor          
Tarikh :


RE: Bagaimana menambahkan bekalan susu dengan mudah?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat ibu-ibu bekerja yang menyusu, Ya, memang benar! Sebagai ibu yang bekerja seperti anda, memang saya sendiri faham hati, jiwa dan perasaan anda yang mungkin mengalami masalah ini. Saya tidak lagi merasa tertekan akibat daripada bekalan susu berkurangan dan sekarang saya berjaya menyempurnakan penyusuan selama 2 tahun, bermula dengan anak kedua. Tetapi biarlah saya menceritakan bagaimana ia terjadi…
Selepas melahirkan anak sulung, saya sudah berazam untuk menyusunya sehingga 2 tahun. Bayangkan, dalam masa 3 bulan selepas kembali bekerja, saya mula jadi bimbang melihatkan susu perahan saya berkurangan dari hari ke hari…dari 12 oz sehari diperah semasa 8 jam di pejabat…turun jadi 9 oz sehari…dan selepas hanya 3 bulan kembali bekerja, terus berkurangan menjadi 5 oz sehari sahaja! Stok susu perahan saya dalam freezer juga mula menurun kerana susu perahan terlalu sedikit untuk mengganti balik stok yang telah diguna. Jadi saya mula tambahkan dengan susu formula…tetapi dengan hati berat sebab terlalu awal untuk diberi susu formula. Tidak lama selepas ditambah susu formula, susu badan saya hanya dapat bertahan sehingga bayi saya berumur 8 bulan. Masa itu saya rasa sangat ”frust”, sedih serta terkilan kerana tidak berjaya menyempurnakan penyusuan selama 2 tahun seperti yang saya inginkan. Saya tiada panduan yang dapat membantu saya memulihkan bekalan susu saya yang semakin sedikit…
Saya menjadi buntu untuk mencuba mengatasi bekalan susu merudum
Oleh kerana tiada panduan atau rujukan, saya tidak tahu cara yang efektik untuk mengatasi bekalan susu berkurangan (yang sebenarnya boleh dipulihkan sebelum ia betul-betul menjadi kering)…dan tambahan lagi, ramai memberitahu saya bahawa adalah sukar untuk ibu bekerja menyusu bayi selama 2 tahun…betul ke? Saya pasti anda memahami apa yang saya katakan ini, kerana kemungkinan anda juga berada dalam situasi yang sama… Disebabkan saya merasa sungguh tertekan melihatkan bekalan susu berkurangan, akibatnya susu menjadi lebih susah untuk keluar apabila saya cuba pam lagi… Ini membuatkan saya BERTAMBAH ”frust”!
Jadi saya buat keputusan untuk memperbaiki situasi ini
Jelas sekali, saya bakal melalui situasi ini sekali lagi dengan lahirnya anak kedua jika saya tidak mempelajari teknik mengelakkan bekalan susu merudum setelah kembali bekerja…menyusu badan memang nampak mudah…tetapi tanpa ilmu penyusuan yang khusus untuk ibu yang bekerja, bagaimanakah saya dapat menyempurnakan penyusuan sehingga 2 tahun… Oleh itu, saya buat keputusan untuk mempelajari ilmu berkaitan.
Jadi saya mula mencari…






Selain mengetahui ilmu untuk penyususan, supplement juga banyak membantu kita. Antaranya :

Set Penyusuan Shaklee 3M

1. Vitalea
2. B-complek
3. Sustain Release Vita - C
4. Ostematrix
5. Alfalfa Complek
6. ESP

Set Asas Penyusuan ( bgai bajet yang rendah)
1. Alfalfa
2.ESP

Berminat nak cuba supplement shaklee?? wassup saya segera dan harga mampu milik!



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...