Saturday 4 January 2014

LOVE BREASTFEEDING : SUPPLEMENT YANG SESUAI










Vitamin-vitamin ibu menyusu:

Vitamin B-Complex, 1 botol, ada 120 biji, retail price RM53.75
========================================
Fungsi vitamin ini ialah anti-stress. Dalam vitamin B complex ini terdapat acid folic sebanyak 200 mcg. 1 tablet vitamin B mengandungi 589 mg yang mana mengandungi vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, vitamin B6, vitamin B12, biotin dan pantothenic acid. Ok. itu dia, semua jenis vitamin B semuanya ada. tapi yang paling best dah nama vitamin ni pon anti-stress pastinya vitamin B dapat elakkan kita dari berasa murung/stress dan boleh mestabilkan hormon. Kita pon akan rasa happy gembira. Hasilnya bila kita gembira, hormon oxytocin akan merembes dan membanyakkan susu badan kita.

Vitamin C sustained released 500 mg, 1 botol ada 180 biji, retail price, RM92.50
=============================================
Vitamin C sebenarnya akan bantu repair sel-sel dalam badan kita jadi sel yang lebih baik. Maksunya macam modified kita punya sel-sel dalam badan ni. Pengambilan konsisten vitamin C ni boleh menjadikan kulit kita lebih anjal dan lebih terpelihara daripada berkedut lebih awal. Sebab vitamin C tugas dia menjaga keanjalan sel dan membaiki struktur tisu-tisu badan kita.

Vitalea, atau kita sebut multivitamin, 1 botol ada 120 biji, retail price, RM88.75
==================================================
Dalam vitalea ni ada 28 jenis vitamin dan minerals. Ada macam-macam vitamin dan mineral dalam vitalea ni sebab tu la vitalea juga kita panggil multivitamin. Boleh tengok kat link ni apa dia dalam vitalea ni. Secara ringkasnya, yang ada dalam vitalea ni ada vitamin B, vitamin C, vitamin E, acid folic, vitamin D dan banyak lagi. Walaupun ada banyak vitamin dalam vitalea pasti tak boleh tandingi la atau kita compare kandungan vitamin B dalam vitamin B itu sendiri, pastila kandungan untuk vitamin B untuk vitamin B tu ada kuantiti dan kualiti tu lebih lagi kan, nama pon dah specific dah. Macam tu la jugak dengan vitamin C. Dan kombinasi hebat vitalea dan vitamin C boleh menjadikan sel-sel badan ibu mantap supaya ibu dapat menghasilkan susu badan yang tinggi dengan nutrisi.

Ostematrix, atau kita sebut calcium, 1 botol ada 120 biji, retail price RM61.00
==================================================
Ostematrix ialah sumber kalsium. Perlu kita ingat elemen penting bagi penghasilan susu badan ialah kalsium. Darimana kita dapatkan calcium ini. Biasanya kita dapat bila kita minum susu atau mana-mana makanan yang ada kalsium yang kita makan. Tapi kalau kita nak susu kita ni lebih kalsium dan nak tulang-tualang kita dibekalkan dengan kalsium ostematrix ialah paling sesuai sekali. Memang anak kita perlukan kalsium pon untuk proses tumbesaran. Nak tumbuh gigi, nak bertatih, nak berjalan, semuanya perlukan kalsium. Kelebihan ostematrix ni ialah 1 tablet ostematrix membekalkan kepada kita 250 mg calcium. Ostematrix juga bukan hanya dapat membekalkan calcium tapi juga membekalkan kepaa kita magnesium, vitamin D, zinc, opper, manganese dan boron. Calcium work best with magnesium. Ostematrix juga dapat mengurangkan migrain dan tekanan darah tinggi. Dan satu lagi ostematrix ni juga dapat melembutkan najis.

Alfafa complex, 1 botol small, 330 biji (RP: RM53.75). 1 botol large, 700 biji (RP: RM97.50)
===============================================================
Alfafa complex pastinya bertindak sebagai medium yang membanyakkan susu badan. Sebab alfafa ialah sejenis herba yang memanaskan badan. Ibu menyusu biasanya akan ambil 2 biji susu selepas pam susu mereka ataupun selepas memberi baby susu badan. Dalam alfafa ada protein dan kalsium yang mana memang merupakan elemen penting bagi penghasilan susu badan. Oleh sebab alfafa ialah sejenis herba, ibu menyusu dinasihatkan minum air yang banyk setiap kali pengambilan alfafa. Maksudnya 1 biji alfafa boleh la minum 200-250 ml air putih macam tu.

ESP, 850 g, retail price RM150.00
========================
ESP ialah sumber protein soya non-GMO. Kelebihan soya brand Shaklee ni, soya ni diproses dengan air dan tidak menggunakan bahan-bahan kimia, Jadi, kandungan dan kuailiti soya sangat terjamin berada pada tahap yang baik dan tidak tercemar oleh bahan-bahan kimia yang boleh merosakkan kandungan soya. ESP bukan sahaja membantu memekatkan susu ibu tetapi juga fungsinya untuk membaik pulih tisu-tisu badan yag telah rosak dan membina sel-sel baru. Hasilnya bukan sahaja kulit ibu menjadi semakin elok, tetapi kulit baby juga. Badan baby insyaAllah bertambah gebu apabila ibu menyusu mengamalkan minum ESP ini.

Omegaguard, 90 biji, retail price RM136.00
==============================
Omegaguard ialah sumber omega-3. Sumber omega-3 ni ada DHA, EPA dan ALA. DHA sangat penting untuk perkembangan otak bayi dan kanak-kanak. Dan omegaguard ni pon ada banyak extra funtion yang lain, selain bagus untuk otak, omega pon sangat bagus untuk jantung dan boleh juga merawat batuk, kahak, dan juga alahan kulit. Sumber omegauard Shaklee ni ada 85% omega-3 tau. Kalo kita nak tau omega tu bagus ke tak, kita kena make sure kandungan omega-3 dalam 1 tablet tu. Macam omegaguard shakee ni 1 softgel tu ada omega-3 asid lemak seberat 330 mg, kandungan DHA ialah seberat 120 mg dan kandungan EPA pulak seberat 180 mg. Omegaguard shaklee terbukti sumber minyak ikan terbaik di dunia.


Hubungi saya untuk harga special dan mampu milik!

post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak

No comments:

Post a Comment

TIPS UNTUK TURUNKAN BERAT HANYA 14 HARI

Assalamualaikum... buat apa tu.... since ramai dah bertanya tips bagaikan.. so aku share kat sini lah ye..  camne boleh lost 6kg dalam masa ...